poniedziałek, 13 września 2010

BETONOWY KANDYDAT

Zapytałam NASZEGO KANDYDATA co sądzi o betonowych ulicach zaproponowanych przez jednego z poślednich kandydatów na stolec. KAMIL NOWAK - MÓJ KANDYDAT powiedział mi, że to wspaniała inicjatywa. Poruszanie się po koleinach pozostawionych przez Tiry na autostradach do przyjemnych nie należy. Zwróciłam uwagę, że to nie chodzi o autostrady chodzi ale o drogi gminne.

KAMIL NOWAK - MÓJ KANDYDAT powiedział, że to chyba pomyłka ponieważ budowa dróg betonowych na terenie miasta to nie do końca przemyślana inwestycja. Powiedziałam, że to nie prawda, ponieważ w gminie Ujazd taka droga została wybudowana 5 lat temu i chociaż była o 20 % droższa to jak na razie nie była naprawiana . KAMIL NOWAK - MÓJ KANDYDAT powiedział, że owszem jest tam taka droga, ale według jego informacji jest to 

DROGA DOJAZDOWA DO GRUNTÓW ORNYCH

I, co trzeba przyznać, rzeczywiście nie była naprawiana od 5 lat. Między innymi dlatego, że w szczerym polu nie ma potrzeby prowadzić kanalizacji, instalacji wodociągowej, gazowej czy elektrycznej.

(...)Stowarzyszenie Producentów Cementu dokonało porównania kosztów budowy nowych nawierzchni drogowych w technologii asfaltowej i betonowej wskazują, że w przypadku kategorii ruchu KR1 ceny budowy nawierzchni betonowych są nieznacznie wyższe od nawierzchni asfaltowych. Dla kategorii ruchu KR2 koszty budowy są porównywalne, a począwszy od kategorii ruchu KR3 nawierzchnie betonowe są zdecydowanie najtańszym rozwiązaniem konstrukcyjnym.(...)

KAMIL NOWAK - MÓJ KANDYDAT powiedział mi, że problem zaczyna się kiedy zaczynamy mieć do czynienia z możliwością awarii, która wymagać będzie rozkucia jezdni (o znacznie większej grubości niż asfaltowa), wykonania naprawy i odtworzenia nawierzchni. Czy w tym przypadku pośledni kandydat z Platformy Obywatelskiej wiał pod uwagę jakość wykonania tego typu naprawy? Bo może się okazać, że zwykłe zalanie betonem wyrwy może nie wystarczać. Co więcej trwa to znacznie dłużej niż przy asfalcie.

Poza tym w jakiej odległości od Kędzierzyna-Koźla znajdują się firmy wykonujące drogi betonowe bo jakoś nie widać ich w pobliżu i to też może mieć wpływ na koszt wykonania takiej drogi na terenie gminy. I na końcu pozostaje pytanie o gwarancję jakość wykonania remontów cząstkowych. KAMIL NOWAK - MÓJ KANDYDAT powiedział, że żyjemy w Polsce i tu rządzi prowizorka i wiara, że jakoś to będzie, zatem nie widzi różnicy pomiędzy jazdą autem po asfaltowym czy betonowym serze szwajcarskim.

KAMIL NOWAK - MÓJ KANDYDAT zapytał, co wspólnego z rozwojem miasta mają betonowe rozwiązania mało istotnego problemu? Z takimi pomysłami kontrkandydat miał chyba do szkoły pod górkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz